اجرای پروژ های اینترنت فیبر نوری در مجتمع های اداری، تجاری، مسکونی

اطلس نت نماینده رسمی شرکت مبین نت، اجرای پروژه های کابل فیبر نوری جهت تامین اینترنت مجتمع های اداری، تجاری، مسکونی در شهر تهران و سرتاسر ایران 

فناوری فیبر نوری به اینترنت قدرت می دهد و این یک تجارت بزرگ است
10 مزیت برتر اتصالات اینترنت فیبر نوری
10 مزیت برتر اتصالات اینترنت فیبر نوری را در فیس بوک به اشتراک بگذارید10 مزیت برتر اتصالات اینترنت فیبر نوری را در لینکدین به اشتراک بگذارید10 مزیت برتر اتصالات اینترنت فیبر نوری را در توییتر به اشتراک بگذارید10 مزیت برتر اتصالات اینترنت فیبر نوری را در Reddit به اشتراک بگذارید10 مزیت برتر اتصالات اینترنت فیبر نوری را از طریق ایمیل به اشتراک بگذاریدبرای به اشتراک گذاشتن 10 مزیت برتر اتصالات اینترنت فیبر نوری، پیوند را کپی کنید
10 مزیت برتر اتصالات اینترنت فیبر نوری

بسیاری از ما شنیده‌ایم که سرعت اینترنت فیبر نوری «بهتر» است، اما مبهم است. معنی واقعی آن چیست؟ آیا واقعا سریعتر و قابل اعتمادتر است؟ گزینه های اتصال دیگری که ما با آن مقایسه می کنیم چیست؟ تفاوت بین سرعت اینترنت فیبر نوری و کابلی چیست؟ قیمتش بیشتره؟ و اگر فیبر نوری همانطور که می گویند زمین لرزه است، چگونه می توانیم آن را دریافت کنیم؟
زمان قطع کابل؟
تا به حال بهترین گزینه ما برای اینترنت خانگی، اتصال کابلی دوست داشتنی و متنفر بود که اکثر ما می شناسیم. سریع است – گاهی اوقات. اما مانند یک بزرگراه در ساعت شلوغی، در ساعات اوج ترافیک مسدود می شود. این به سادگی نمی تواند با نیازهای رشد قارچی ما به اینترنت همگام شود. بیایید حقایقی را در مورد 10 مزیت برتر اینترنت کابل فیبر نوری در مقایسه با DSL و کابل بررسی کنیم.
اینترنت فیبر نوری چیست؟
اینترنت فیبر نوری یک اتصال داده است که توسط یک کابل پر از الیاف شیشه ای یا پلاستیکی نازک حمل می شود. داده ها از طریق آنها به عنوان پرتوهای نور در یک الگوی پالس می شوند. سرعت اینترنت فیبر نوری حدود 20 برابر سریعتر از کابل معمولی با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه است.
چرا اینترنت کابلی فیبر نوری بسیار بهتر از اینترنت کابلی معمولی است؟ زیرا سیم مسی برای صمغ زدن کارها وجود ندارد. اینترنت کابلی سیگنال های خود را به سیم های فلزی می فرستد. فلز گرم می شود، سیگنال را ضعیف می کند و تداخل ایجاد می کند. به همین دلیل اینترنت کابلی و DSL بسیار کندتر و دست و پا چلفتی تر از فیبر نوری است [1].
اینترنت فیبر نوری چگونه کار می کند
اینترنت فیبر نوری با تقسیم فایل‌هایی مانند فیلم‌ها و بازی‌ها به بسته‌های داده صفر و یک کار می‌کند. لیزر این سیگنال از نوع کد مورس را به یک انتهای یک رشته پلاستیکی یا شیشه ای فلاش می دهد. ضخامت “سیم” به اندازه یک تار موی انسان است.
یک غلاف مخصوص به نام روکش، پرتو نور را در داخل رشته نگه می دارد. تا فاصله 60 مایلی از دیوارها منعکس می شود و از انتهای دیگر بیرون می زند، جایی که مودم نور را به شکلی رمزگشایی می کند که رایانه شما می تواند از آن استفاده کند.
3 نوع کابل فیبر نوری اینترنت
سه نوع اینترنت با کابل فیبر نوری وجود دارد، از “وای، نمی توانم باور کنم چقدر سریع است” تا “خوب، این خیلی بهتر از کابل معمولی نیست.” سرعت اینترنت فیبر نوری ارائه شده توسط هرکدام به شدت به میزان فاصله فیبرها تا مودم شما بستگی دارد.
FTTH یا FTTP: «Fiber To The Home» یا «Premises». این سریعترین و قابل اعتمادترین اتصال فیبر نوری است زیرا فیبرها مستقیماً به درب شما می آیند
FTTC: “فیبر تا مرز.” این فیبر را به قطب برق خارج از خانه شما می رساند، اما از آنجا از کابل کواکسیال استفاده می کند. طول کوتاه سیم مسی یک گلوگاه است
FTTN: «Fiber To The Node» یا «Neighborhood». فیبر نوری به یک مایلی خانه شما می رسد. سفر طولانی‌تر از طریق سیم‌های فلزی، این را به کندترین سه گزینه تبدیل می‌کند [2]
10 مزیت سرعت اینترنت فیبر نوری
آیا سرویس اینترنت فیبر نوری بهتر است؟ در یک کلام بله. در مقایسه با اینترنت کابلی یا DSL بسیار سریعتر و قابل اعتمادتر است. اما مزایای عمده دیگری مانند عدم دریچه گاز و کیفیت تصویر بهتر تلویزیون دارد. بیایید در 10 روشی که کابل فیبر نوری اینترنت کابل استاندارد را شکست می دهد، قدم بزنیم.

  1. سرعت

سرعت اینترنت فیبر نوری 1 گیگابیت بر ثانیه است. این کابل 10 تا 20 برابر سریعتر از کابل 50 تا 100 مگابیت بر ثانیه است که اکثر ما اکنون می دانیم. برای مقایسه سرعت اینترنت فیبر نوری بتن در مقابل کابل، لیست زیر را ببینید. این نشان می دهد که چقدر طول می کشد تا یک فیلم 2 ساعته در فیبر نوری در مقابل اینترنت کابلی دانلود شود.
زمان دانلود یک فیلم HD 2 ساعته:
سرعت اینترنت فیبر نوری 1 گیگابیت بر ثانیه: 40 ثانیه
سرعت اینترنت کابلی 100 مگابیت بر ثانیه: 7 دقیقه
سرعت DSL 25 مگابیت بر ثانیه: 30 دقیقه [3]
سرعت 4G LTE 35 مگابیت بر ثانیه: 25 دقیقه
سرعت اینترنت 5G 10 گیگابیت بر ثانیه: 4 ثانیه [4]

  1. قابلیت اطمینان

همه ما این اتفاق افتاده است. شما در حال تماشای The Incredibles با بچه ها هستید و ناگهان چهره باب پار مسدود می شود. او در هوا یخ می زند. آیا این یک پرتو انجماد شیطانی است؟ نه، این اتصال اینترنت کابلی شما است. کودک 4 ساله شما می گوید: “بابا چرا قطع شد؟”
حقیقت این است که اتصال کابلی شما باید به اندازه کافی سریع باشد تا ویدیو را بدون وقفه پخش کند، اما اوج ترافیک سیم ها را بیش از حد بار می کند. اینجاست که تفاوت سرعت اینترنت فیبر نوری با کابل آشکار می شود. فیبر نوری می‌تواند کاربران بیشتری و داده‌های بیشتری را با سرعت‌های بالاتر مدیریت کند.
پاداش دیگر؟ اینترنت کابلی فیبر نوری به خطوط برقی نیاز ندارد، بنابراین به اندازه اینترنت کابلی مستعد قطع شدن نیست. تا زمانی که کابل فیبر نوری دست نخورده باقی بماند، می‌تواند بیت‌ها و بایت‌های شما را حتی زمانی که چراغ‌ها خاموش هستند، به شما تحویل دهد [5].

  1. بدون گاز

آیا تا به حال متوجه شده اید که برق درست زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید قطع می شود؟ به عنوان مثال، در یک یکشنبه گرم تابستان، زمانی که واقعاً می خواهید تهویه مطبوع شما کار کند؟ دلیلش این است که آن روزهای گرم، خطوط برق ما را بیش از حد بار می کنند. همه به طور همزمان در حال حداکثر کردن تهویه مطبوع خود هستند.
در مورد سیستم های اینترنت کابلی ما نیز همین اتفاق می افتد. ارائه دهندگان اینترنت برای جلوگیری از این قطعی ها از “گسیختگی” استفاده می کنند. در زمان اوج مصرف، ISP شما ممکن است سرعت کابل شما را از 100 مگابیت بر ثانیه به 20 یا کمتر کاهش دهد تا خدمات خود را جیره بندی کند. سرعت اینترنت فیبر نوری کاهش نمی یابد زیرا کمتر در معرض بارگذاری بیش از حد است.

  1. سرعت یکسان برای دانلود و آپلود

من این فیلم را در 3 دقیقه دانلود کردم اما آپلود آن 3 ساعت طول کشید. اگر تا به حال این را گفته اید، تنها نیستید. اینترنت کابلی سرعت های متفاوتی برای دانلود و آپلود دارد و سرعت آپلود بسیار کمتر است. این بر اساس نحوه استفاده مردم از اینترنت است. بسیاری از ما دانلود را بسیار بیشتر از آپلود انجام می دهیم، بنابراین ارائه دهندگان اینترنت بیشتر پهنای باند خود را به دانلودها می دهند.
با سرعت اینترنت فیبر نوری، زمان آپلود کند از پنجره خارج می شود. از آنجایی که هیچ نگرانی در مورد بارگذاری بیش از حد سیستم وجود ندارد، ارائه دهندگان اینترنت فیبر نوری می توانند به طور یکسان به آپلود و بارگیری کاهش دهند. این کار اشتراک‌گذاری فایل‌ها و کار از خانه را با سرویس اینترنت کابل فیبر نوری آسان‌تر می‌کند.
منبع تصویر: Spectrum.com [6]

  1. تلویزیون با کیفیت بالاتر

فقط یک تلویزیون 4K خریده اید یا به خرید آن فکر می کنید؟ فروش تلویزیون های Ultra High Definition 4K تاکنون در سال 2019 به 108 میلیون رسیده است [7]. این تلویزیون‌ها چهار برابر پیکسل‌های بیشتری را در یک فضای واقعی قرار می‌دهند که باعث می‌شود تصاویر بسیار واضح‌تری ایجاد شود. اما همچنین پهنای باند بسیار بیشتری را از اتصال اینترنت شما می کشد.
با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه یا کمتر، اینترنت کابلی ممکن است گاهی برای ارائه جریان اینترنت 4K مشکل داشته باشد. سرویس اینترنت فیبر نوری حتی یک چشم هم به آن نمی زند. یک اتصال فیبر نوری که حتی با سرعت کمتر از 500 مگابیت در ثانیه اجرا می شود، هیچ مشکلی برای پخش تلویزیون و فیلم های 4K با کیفیت بالا ندارد.

  1. گیم پلی بهتر

اگر عاشق بازی Fortnite یا League of Legends هستید، ممکن است بدانید که سرعت اینترنت فیبر نوری جام مقدس اتصالات بازی است. اینطور نیست که بازی از پهنای باند بزرگ استفاده کند. در واقع، در مقایسه با پخش ویدئو با کیفیت بالا، بازی بخش کوچکی از داده ها را با سرعت کمتر از 1 مگابیت بر ثانیه جرعه جرعه جرعه جرعه جرعه جرعه جرعه می کند.
پس مشکل چیست؟ ثبات. یک سکسکه کوچک در لحظه اشتباه می تواند شما را در بازی انتخابی خود بکشد. و همیشه مشکلات کوچک زیادی در اتصال اینترنت کابلی یا DSL وجود دارد. به لطف ارائه دهندگان اینترنت فیبر نوری، جریان روان و ثابت داده ها به این معنی است که هر زمان که دست ماوس خود را تکان می دهید، بازی اطاعت می کند

  1. سالم تر

شاید در مورد رقابت برای دسترسی به اینترنت 5G شنیده باشید . شرکت های مخابراتی مانند Verizon و AT&T در تلاش هستند تا کشور را با خدمات جدید و سریع برق آسا پوشش دهند. سرعت آن 10 گیگابیت بر ثانیه است که 10 برابر سریعتر از سرعت اینترنت فیبر نوری است. پس چرا حتی با فیبر نوری زحمت بکشیم؟
یک دلیل این است که اینترنت کابل فیبر نوری ممکن است برای ما بهتر باشد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) می گوید دلیلی برای ترس از سیگنال های اینترنت بی سیم 5G وجود ندارد زیرا آنها نمی توانند به پوست انسان نفوذ کنند. اما صدها دانشمند و متخصص پزشکی اخیراً به WHO درخواست داده اند و ادعا می کنند که 5G پتانسیل سرطان را افزایش می دهد. سیگنال‌های فیبر نوری در کابل‌هایشان به دام می‌افتند، بنابراین آن ترس‌ها را حمل نمی‌کنند [8].

  1. اتصال با چندین دستگاه

دوران “کامپیوتر خانگی” گذشته است. ما اکنون چندین دستگاه در خانه‌هایمان داریم، از لپ‌تاپ گرفته تا رایانه‌های شخصی گرفته تا تبلت، تلفن، بلندگوهای هوشمند و دستگاه‌های اینترنت اشیا مانند قفل‌های هوشمند و ترموستات‌ها . همانطور که استفاده از اینترنت ما افزایش می یابد، نیاز ما به انتقال داده قابل اعتماد و سریع نیز افزایش می یابد.
ارائه دهندگان اینترنت فیبر نوری برای نجات سوار می شوند. سیگنال ثابت با از دست دادن سیگنال کمتر و 10 برابر پهنای باند بیشتر به این معنی است که می توانیم همزمان با چندین تبلت، لپ تاپ هایی مانند HP Spectre و چندین گوشی متصل شویم. حتی با وجود پخش همزمان موسیقی و ویدیو توسط افراد مختلف، فیبر نوری می تواند بار را تحمل کند.

  1. ایمنی

اتصالات سریعتر از خدمات اینترنت کابل فیبر نوری و 5G فقط برای سرگرمی نیست. آنها دنیای ما را به مکانی امن تر تبدیل خواهند کرد. دولت ایالات متحده طرح ملی پهنای باند را در سال 2010 ارائه کرد [9]، و خواستار بهبود امنیت عمومی از طریق یک شبکه ملی قوی تر است.
همانطور که در این طرح اشاره شده است، اولین پاسخ دهندگان به اینترنت سریعتر و قابل اطمینان تری برای دریافت صدا، داده و ویدئو نیاز دارند تا به آنها کمک کند تا زندگی را نجات دهند. اینترنت بهتر همچنین به همه آمریکایی ها دسترسی عمیق تری به خدمات اضطراری می دهد. همچنین در مواقع بروز فاجعه، اطلاع رسانی قابل اعتمادتر و امنیت ملی قوی تر را ارائه می دهد.

  1. پزشکی از راه دور

هیچکس دوست نداره دکتر بره در حالی که در اتاق‌های انتظار بی‌حال هستید، ساعت‌ها کار را از دست می‌دهید. شما بارها و بارها در مورد آدرس خیابان و آلرژی دارویی به سوالات مشابه پاسخ می دهید. اما آیا ارائه دهندگان اینترنت فیبر نوری واقعا می توانند در این زمینه کمک کنند؟ بله آنها میتوانند.
پزشکی از راه دور به متخصصان مراقبت های بهداشتی امکان ارزیابی، تشخیص و حتی درمان بیماران را از راه دور می دهد. سرعت اینترنت فیبر نوری بسیار سریع تر، به لطف چت های تصویری با وضوح بالاتر، پزشکی از راه دور را قابل اطمینان تر می کند. می تواند به سالمندان و افراد دارای معلولیت کمک کند تا مستقل تر زندگی کنند.
معایب اینترنت فیبر نوری
معایب سرویس اینترنت فیبر نوری چیست؟ مقدار کمی وجود دارد.

  1. رسیدن

بزرگترین نقطه ضعف دسترسی است. تنها حدود 25 درصد از ساکنان ایالات متحده به ارائه دهندگان اینترنت فیبر نوری دسترسی دارند. بیشتر آنها در مناطق بزرگ شهری هستند.

  1. نرخ رشد کند

یکی دیگر از اشکالات نرخ رشد کند است. به لطف ظهور اینترنت بی سیم 5G، فشار برای نصب اینترنت کابلی فیبر نوری در سایر نقاط کشور کند شده است. 5G سرعتی 10 برابر سریعتر از فیبر نوری به ما می دهد – بدون سیم. اپراتورهای اصلی در حال رقابت برای عرضه 5G هستند. بسیاری از آنها برنامه های فیبر جاه طلبانه خود را پس گرفته اند یا آنها را رها کرده اند.

  1. قیمت های بالا

در نهایت قیمت ها بالاتر است. هزینه های فیبر نوری به دلیل هزینه نصب زیرساخت های جدید بسیار بالا بود. امروزه این قیمت ها کمی پایین آمده است. بنابراین در حالی که فیبر نوری در مقایسه با کابل یا DSL هزینه کمی بیشتر خواهد داشت، ممکن است فقط 10 یا 20 دلار بیشتر در ماه بپردازید.
چگونه ارائه دهندگان اینترنت فیبر نوری را در نزدیکی خود پیدا کنید
آیا نمی توانید منتظر بمانید تا سرویس اینترنت کابل فیبر نوری را دریافت کنید؟ اگر در یک شهر بزرگ هستید، ممکن است خوش شانس باشید. صدها ارائه‌دهنده فیبر نوری در شهرهای سرتاسر ایالات متحده وجود دارد. بهترین راه برای یافتن اینکه آیا یک ارائه‌دهنده فیبر نوری در نزدیکی شما وجود دارد یا خیر، مراجعه به Google “ارائه‌دهندگان اینترنت فیبر نوری” + [کد پستی شما] است. همچنین می‌توانید از DecisionData.org دیدن کنید و کد پستی خود را در جستجوی ارائه‌دهنده اینترنت آن‌ها وصل کنید.
حتی در شهرهای بزرگ، همه ساکنان برای دریافت خدمات به اندازه کافی به گره های فیبر نزدیک نیستند. به عنوان مثال، تنها حدود نیمی از ساکنان شیکاگو به اتصالات فیبر دسترسی دارند [10]. از آنجایی که مسابقه نصب کابل های فیبر کند شده است، اگر اکنون آن را ندارید، ممکن است ابتدا خدمات بی سیم 5G را دریافت کنید.

 اجرای پروژ های اینترنت فیبر نوری در مجتمع های اداری، تجاری، مسکونی