راه اندازی بکاپ سرور​

اصول اولیه پشتیبان سرور

  • توسط تیم IT خودتان ارائه و مدیریت می شود.
  • به هیچ نرم افزار یا ابزار مخصوص PDW نیاز ندارد. PDW هیچ نرم افزاری را روی سرور پشتیبان نصب نمی کند.
  • در قفسه غیر لوازم خانگی خود شما قرار دارد. نمی توان آن را در دستگاه APS قرار داد.
  • قابل اتصال به شبکه InfiniBand دستگاه. پشتیبان گیری را می توان از طریق InfiniBand یا Ethernet انجام داد. ما InfiniBand را به دلایل عملکرد توصیه می کنیم.
  • در حوزه مشتری خودتان است، نه دامنه لوازم خانگی. هیچ رابطه اعتمادی بین دامنه مشتری شما و دامنه لوازم خانگی وجود ندارد.
  • یک اشتراک فایل پشتیبان را میزبانی می کند، که یک اشتراک فایل ویندوز است که از پروتکل شبکه سطح برنامه سرور پیام بلوک (SMB) استفاده می کند. مجوزهای اشتراک فایل پشتیبان به کاربر دامنه ویندوز، معمولاً یک کاربر اختصاصی پشتیبان، توانایی انجام عملیات پشتیبان گیری و بازیابی اشتراک را می دهد. اعتبار نام کاربری و رمز عبور کاربر دامنه ویندوز در PDW ذخیره می شود تا PDW بتواند عملیات پشتیبان گیری و بازیابی را روی اشتراک فایل پشتیبان انجام دهد.

تعیین ظرفیت مورد نیاز

سیستم مورد نیاز برای سرور پشتیبان تقریباً به طور کامل به حجم کاری شما بستگی دارد. قبل از خرید یا تهیه یک سرور پشتیبان، ظرفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید. سرور پشتیبان لازم نیست فقط به پشتیبان‌گیری اختصاص داده شود، تا زمانی که عملکرد و نیازهای ذخیره‌سازی حجم کاری شما را برآورده می‌کند. همچنین می توانید چندین سرور پشتیبان داشته باشید تا هر پایگاه داده را در یکی از چندین سرور پشتیبان گیری و بازیابی کنید.

از کاربرگ برنامه ریزی ظرفیت سرور پشتیبان برای کمک به تعیین ظرفیت مورد نیاز خود استفاده کنید.

سرور پشتیبان را بدست آورید

هنگامی که نیازهای ظرفیت خود را بهتر درک کردید، سرورها و اجزای شبکه ای را که باید خریداری یا تهیه کنید برنامه ریزی کنید. لیست الزامات زیر را در برنامه خرید خود بگنجانید و سپس سرور خود را خریداری کنید یا سرور موجود را تهیه کنید.

الزامات نرم افزاری

هر فایل سروری که از پروتکل اشتراک گذاری فایل ویندوز (SMB) استفاده می کند.

ما ویندوز سرور 2012 یا بالاتر را توصیه می کنیم تا:

  • از مزیت عملکرد پیش تخصیص فایل از طریق SMB بهره مند شوید.
  • از Instant File Initialization (IFI) برای عملیات پشتیبان گیری استفاده کنید. تیم فناوری اطلاعات شما این تنظیم را در سرور پشتیبان مدیریت می کند. مدیر پیکربندی PDW ( dwconfig.exe ) IFI را در سرور پشتیبان شما تنظیم یا کنترل نمی کند. نسخه های قبلی ویندوز IFI ندارند، اما همچنان می توانند به عنوان سرورهای پشتیبان استفاده شوند.

الزامات شبکه

اگرچه لازم نیست، اما ما InfiniBand را به عنوان نوع اتصال برای سرورهای پشتیبان توصیه می کنیم. برای آماده شدن برای اتصال سرور بارگیری به شبکه InfiniBand دستگاه:

  • برنامه ریزی کنید تا سرور را به اندازه کافی به دستگاه نزدیک کنید تا بتوانید آن را به سوئیچ های InfiniBand دستگاه متصل کنید. برای اطلاعات بیشتر از Mellanox Technologies در مورد InfiniBand، به مقاله سفید، مقدمه ای بر InfiniBand مراجعه کنید.
  • یک آداپتور شبکه Mellanox ConnectX-3 FDR InfiniBand تک یا دو پورت بخرید. توصیه می کنیم آداپتور شبکه با دو پورت را برای تحمل خطا در هنگام انتقال داده خریداری کنید. یک آداپتور شبکه دو پورت برای در دسترس بودن بالا مورد نیاز است.
  • دو کابل FDR InfiniBand برای کارت دو پورت یا یک کابل FDR InfiniBand برای کارت تک پورت خریداری کنید. کابل های FDR InfiniBand سرور بارگیری را به شبکه InfiniBand دستگاه متصل می کند. طول کابل بسته به محیط شما بستگی به فاصله بین سرور بارگیری و سوئیچ های InfiniBand دستگاه دارد.

سرور را به شبکه های InfiniBand وصل کنید

از این مراحل برای اتصال سرور بارگیری به شبکه InfiniBand استفاده کنید. اگر سرور از شبکه InfiniBand استفاده نمی کند، از این مرحله رد شوید.

  1. سرور را به اندازه کافی به دستگاه نزدیک کنید تا بتوانید آن را به شبکه InfiniBand دستگاه متصل کنید.

  2. آداپتور شبکه InfiniBand Mellanox ConnectX-3 FDR InfiniBand را در سرور بارگیری نصب کنید.

  3. از کابل های FDR برای اتصال آداپتور شبکه InfiniBand به یکی از دو سوئیچ InfiniBand در اولین قفسه لوازم خانگی استفاده کنید.

  4. درایور ویندوز مناسب برای آداپتور شبکه InfiniBand را نصب و پیکربندی کنید.

    درایورهای InfiniBand برای ویندوز توسط OpenFabrics Alliance که یک کنسرسیوم صنعتی از فروشندگان InfiniBand است، توسعه داده شده است. ممکن است درایور صحیح با آداپتور شبکه InfiniBand شما توزیع شده باشد. اگر نه، درایور را از OpenFabrics Alliance دانلود کنید.

  5. تنظیمات InfiniBand و DNS را برای آداپتورهای شبکه پیکربندی کنید. برای دستورالعمل‌های پیکربندی، به پیکربندی آداپتورهای شبکه InfiniBand مراجعه کنید .

اشتراک فایل پشتیبان را پیکربندی کنید

PDW از طریق اشتراک فایل UNC به سرور پشتیبان دسترسی پیدا می کند. برای تنظیم اشتراک فایل:

  1. یک پوشه در سرور پشتیبان برای ذخیره نسخه های پشتیبان خود ایجاد کنید.

  2. یک اشتراک فایل به نام اشتراک گذاری پشتیبان برای پوشه پشتیبان ایجاد کنید.

  3. یک حساب دامنه ویندوز در دامنه مشتری خود تعیین یا ایجاد کنید که می خواهید از آن برای انجام پشتیبان گیری و بازیابی استفاده کنید. به دلایل امنیتی، بهتر است از یک حساب اختصاصی به عنوان کاربر پشتیبان استفاده کنید.

  4. مجوزها را به اشتراک‌گذاری پشتیبان اضافه کنید تا فقط حساب‌های مورد اعتماد و یک حساب پشتیبان دامنه بتوانند به مکان اشتراک‌گذاری دسترسی داشته باشند، بخوانند و بنویسند.

  5. اعتبار حساب دامنه پشتیبان را به PDW اضافه کنید.